FANDOM

Premiera 3 sezonu Wakfu nastąpiła 2 września 2017 roku. Seria liczy 13 odcinków, po ok. 22 minuty każdy. Poska wersja dubbingowa jest dostępna tylko w serwisie Netflix.

Fabuła

Akcja rozpoczyna się parę lat po wydarzeniach z odcinków specjalnych po 2 sezonie. Amalia przygotowuje się do podjęcia ważnych zadań w królestwie Sadidy, gdyż jej ojciec jest na łożu śmierci. Yugo z Ruelem bezskutecznie poszukują Adamaia, który odszedł z bractwa na skutek konfliktu z bratem, zaś rodzina Percedala żyje sobie spokojnie na uboczu, spodziewając się kolejnego potomka.

Sielanka Percedalów dość szybko się kończy — zostają zaatakowani przez nieznanego Pandawę. Bronią się dzielnie, jednak z odsieczą przybywa Toxine, tajemnicza Saram, oraz... Adamai uzbrojony w sześć dofusów. Porywają oni Evę i Flopina, a Percedala pozostawiają ledwie żywego na dnie kanionu. Elely usiłuje ratować umierającego tatę, jednak najpierw musi pokonać potężnego Pandalca, półboga o imieniu Poo.

Dzięki więzi łączącej go z Adamaiem, Yugo dowiaduje się o napaści na przyjaciół. Niezwłocznie udaje się do królestwa Sadidy, by wraz z Ruelem i Amalią ruszyć na pomoc członkom Bractwa Tofu i dowiedzieć się czegoś o bracie. Mimo niesprzyjającej sytuacji w królestwie, Amalia także decyduje się na podróż.

Tymczasem, zajęta swoją pierwszą w życiu walką, Elely nie wie, że jej tata właśnie opuszcza świat żywych. Percedal, chcąc po raz kolejny wymknąć się śmierci, prosi Rubilaxa o pomoc. Zawierają układ — Iop zwróci demonowi wolność, gdy ten wyrwie Percedala z zaświatów i pomoże mu odnaleźć Evę i dzieci. Misiek, z odzyskaną dzięki Rubilaxowi ręką, wraca do życia i zostaje świadkiem pierwszego w życiu zwycięstwa Elely.

Od pokonanego Pandalca przyjaciele dowiadują się, że za wszystkim stoi Zapomniane Bractwo (vel Bractwo Zapomnianych). Za pomocą eliksiru przenoszą się do wymiaru Oropo, by spotkać się z wrogiem i odbić Evę i Flopina. Od razu wpadają w pułapkę tajemniczego antagonisty.

Oropo, tworząc przed bohaterami okropne wizje, wzbudza w każdym z nich głębokie poczucie winy. Członkowie Bractwa są skołowani i zniechęceni. Oropo proponuje układ: dostaną możliwość rozliczenia się z przeszłością, ale będą musieli przejść próbę. Drużyna podejmuje rękawicę i rozpoczyna mozolną wędrówkę w górę magicznej wieży. Na każdym piętrze czyha na nich potężny przeciwnik — jeden z półbogów, należących do Bractwa Zapomnianych. Mierzenie się z nimi staje się okazją do konfrontacji z własnymi lękami i z przeszłością.

A suivre...

(Ciąg dalszy nastąpi...)

Lista odcinków

nr w 3

sezonie

nr w całym

cyklu

Tytuł oryginalny Tytuł polski
1 53 Tomber de haut Bohater domu
2 54 Tel père, telle fille Córusia tatusia
3 55 La Tour d'Oropo Wieża Oropo
4 56 Pas si bête Mała dzikuska
5 57 Les Iops se cachent pour pleurer Iopy płaczą w ukryciu
6 58 L'Arbre à Ecaflip Drapak dla Ecaflipa
7 59 Faut pas flipper Tak się toczy kula
8 60 Arpagone Arpagona
9 61 Le Temple de Sadida Dathura
10 62 Lorsque les murs tombent Gdy upadną mury
11 63 Oropo Oropo
12 64 Hyperzaap Wrota Inglorium
13 65 Inglorium Boski wymiar

Trailery

Zdjęcia