FANDOM

Dofus

Dofus Grugaloragana

Dofus - jest to smocze jajo, w którym znajduje się Eliatrop i Smok połączeni wspólną więzią. Każdy dofus różni się od siebie wyglądem (np. dofus Grougala i Chibiego był brązowy, zaś Shinonome i Qilbyego czerwony). Są bardzo istotne i bezcenne dla ludu Eliatropów. Śmierć któregoś z Wielkiej Szóstki, a może raczej Wielkiej Dwunastki (biorąc pod uwagę smoki) nie oznacza końca ich żywotu, gdyż energia Wakfu, którą posiadają zawsze wraca do prawowitego dofusa i czekają by się znów narodzić, jednak śmierć innych Eliatropów czy smoków jest ostateczna. Kiedy jajo jest kompletne, tzn. gdy obie energie Eliatropa i Smoka znajdują się w nim, dany dofus pęka dając miejsce ponownym narodzinom. Mimo swojej niewielkiej postaci dofus ma bardzo dużą moc, regeneracja energii Wakfu Eliatropa lub Smoka trwa określony czas. Jak wiemy dofus Yugo i Adamaia potrzebował, aż 1000 lat by się zregenerować, ponieważ przed swą śmiercią zużyli niemal całą swą energię. Dofus Grougala i Chibiego pękł zaraz po  uwolnieniu drzemiącej energii Wakfu w Eliacubie.