FANDOM

Phaéris

Feris.jpg

Płeć Mężczyzna.png Mężczyzna
Rasa Smok
Miejsce urodzenia Świat Eliatropów
Rodzina Mina (siostra, Eliatrop)
Przynależność Yugo
Umiejętność Latanie
Zianie ogniem
Broń Ogień
Zmiana kształtu
Cel Chronić Dofus i Yugo
Wyjątkowa cecha Wierność
Kolor oczu Niebieski
Kolor włosów Biały
Odcinek Karmazynowy Pazur
Głos aktora Polskiego Andrzej Blumenfeld

Phaéris - jest to jeden z pierwszych smoków, które pojawiły się na świecie wraz z Eliatropami. Siostrą Phaérisa jest Mina, z którą rozsądzali wszelkie spory, które dzieliły Eliatropów. Wraz z Grugaloraganem i Baltazarem byli jedynymi, którzy przetrwali wojnę z Mekazmani.

Wygląd

Phaeris.jpg

Phaéris w ludzkiej formie

Phaéris to duży smok o jasnozielonym ubarwieniu, białej grzywie i niebieskich oczach, an jego głowie znajdują się duże rogi. W formie ludzkiej nosi on szare spodnie zawiązane grubym sznurem. Ma długie opadające uszy, a na głowie widać dwa małe, białe rogi po obu stronach. W przeciwieństwie do Grugaloragana, Phaéris w ludzkiej postaci posiada skrzydła, zaś po obu stronach jego klatki piersiowej widoczne są trzy pasy o błękitnym odcieniu.

Charakter

Phaéris to wierny swojej rasie i królowi smok, który jest gotów poświecić się dla dobra innych. Jest przyjaźnie nastawiony do innych, jednakże jeśli trzeba umie pokazać, co to prawdziwa siła i duch walki.

Historia

Mina i Feris.jpg

Mina i Phaéris

W przeszłości Phaéris był jednym z sześciu smoków, którzy pojawili się jako pierwsi na świecie wraz ze swym rodzeństwem (Eliatropami). Siostrą smoka z ludu Eliatropa była Mina, to z nią Phaéris rozsądzał wszelkie spory.

Qilby kontra Yugo i Phaeris.png

Qilby vs Yugo i Phaéris

Podczas wojny z Mekazmami wraz z reszta ludu wyruszył w Krosmos, aby odnaleźć nową planetę do zamieszkania. Po odkryciu Ziemi i zamieszkaniu na niej Phaéris na nowo rozsądza spory ze swoją siostrą. Smok bierze udział w walce z Orgonaxem, gdy zdrada Qilbyego wychodzi na jaw Yugo wraz z Phaérisem postanawiają go zabić, jednakże w starciu z nimi Qilby traci lewą rękę i zostaje wtrącony do Białego Wymiaru zamiast śmierci.

Fabuła

Seria druga

Legenda Jivy

Spoiler.png Ten artykuł posiada spoiler lub jest nim w całości, czytasz na własne ryzyko !!!

Dwa miesiące po opuszczeniu wyspy Purpurowych Pazurów, podczas świętowania 14. urodzin Yugo i Adamaia, zgromadzeni na przyjęciu zostają zaatakowani przez tajemniczą kobietę. Dzięki swojej umiejętności, smok może ocenić niezwykłą siłę owej kobiety. Z obawy, iż podczas potyczki zabije kogoś z przyjaciół Phaéris oddala się od wioski, gdzie może toczyć walkę bez żadnych obaw. Smok uświadamia sobie, iż jego przeciwniczką jest Jiva strażniczka miesiąca Javian. Wie również, że strażnicy nie mają złych zamiarów, dlatego nie rozumie dlaczego chce ona zmusić Yugo do oddania 6 Dofusów Rady Sześciu. Jiva postanawia nie wyjawiać swoich powodów, jednak zdaje sobie sprawę, że Phaéris może być dla mniej zagrożeniem.

Śmierć Phaerisa.jpg

Jiva zabija Phaérisa

Wiedząc, iż nawet jeśli Smok jest w stanie walczyć z nią jak równy z równym, to nie zrobi tego, aby chronić przyjaciół. Dlatego też może ich zabić, zanim on zdąży zareagować by temu zapobiec. Strażniczka składa mu propozycję, jeśli Phaéris pozwoli jej się zabić, ona nie zrobi krzywdy jego przyjaciołom. Smok postanawia zaakceptować ten pakt i poświecić się by uratować przyjaciół. Po zwycięstwie Jivy, wakfu i dusza Phaérisa powracają do dofusa, gdzie łączy się ze swoją siostrą Eliatrop - Miną.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki