FANDOM

  • Sufokia przed zniszczeniem
  • Królestwo Sufokii pod wodą

Sufokia - królestwo Foggernautów i jedno z królestw należących do Świata Dwunastu. Przed rozpoczęciem fabuły kraina ta została zniszczona przez chaos Ogresta, więc mieszkańcy pozostałych krain przyjęli, że już nie istnieje. Jednak jak się okazuje w ostatnich odcinkach drugiej serii Wakfu, dzięki naukowcom, królestwo Sufokii przetrwało pod wodą. Książę Adale i jego lud chcą znów zaistnieć jako prawdziwe królestwo, toczą więc bój o Wyspę Purpurowych Pazurów, aby wydobywać stasis, potrzebne im do napędzania maszyn, oraz odbudować potęgę królestwa Sufokii.

Herb

Herb Sufoki

Herb Sufokii

Herbem Sufoikii jest duża, czarna ośmiornica o ośmiu mackach i jednym oku, położonym na środku głowy. Macki znajdujące się na samym dole są najkrótsze, a macki tuż przy głowie ośmiornicy są najdłuższe. Pozostałe dwie paru macek są zawinięte do wewnętrznej strony ciała ośmiornicy.

W scenach na zakończenie ostatniego odcinka drugiej serii Wakfu, jest ukazana przez chwilę Wyspa Purpurowych Pazurów, na której powoli wznosi się nowo odbudowywane królestwo Sufokii.