FANDOM

Yugo

Yugo

Płeć Mężczyzna Mężczyzna
Rasa Eliatrop
Miejsce urodzenia Planeta Eliatropów
Wiek 12
Rodzina Adamai (brat, smok)
Alibert (przybrany ojciec)
Przynależność Bractwo Tofu
Lud Eliatropów
Umiejętność Tworzenie portali
Kolor oczu Brązowy
Kolor włosów Ciemny blond
Odcinek Dziecię mgieł
Głos aktora Polskiego Brygida Turowska-Szymczak
Głos aktora Francuskiego Fanny Bloc

Yugo - główny protagonista serii Wakfu. Chłopak to życzlliwy,12-letni Eliatrop, brat smoka - Adamaia. Jako, że należy do rasy Eliatropów, potrafi tworzyć portale, które umożliwiają teleportować jego lub inne obiekty na krótkie odległości. Jest ściśle powiązany z historią Świata Dwunastu. Głosu użyczali mu: Fanny Bloc(Francuski Dubbing), Jules de Jongh (Angielski Dubbing) i Brygida Turowska (Polski Dubbing).

Wygląd

Yugo to niskiego wzrostu chłopiec o ciemnoblond włosach i brązowych oczach. Zawsze ma na sobie długą, niebieską czapkę z wystającymi małymi rogami(Pod czapką skrywa skrzydełka z Wakfu) po obu stronach i zakończoną kłębkiem ciemnoblond włosów. Nosi krótkie niebieskie spodenki oraz żółtą bluzkę na ramiączka, do której tuż nad dużą kieszenią jest przywiązany ciemnożółty pas. Chodzi on także w jasnoniebieskich klapkach. Tuż przy jego szyi widnieje wisiorek zrobiony z guzika, przez który przechodzi gruba, brązowa nić.

Charakter

Yugo jest porywczym optymistą z ogromnym poczuciem humoru, który nigdy nie odmawia rzuconych mu wyzwań. Jednocześnie jest on miłym i dobrym chłopcem, o czystym sercu. Pomimo cechującej go naiwności, jest on odważny i dojrzały, jak na swój wiek. Zawsze stara się wyciągać pomocną dłoń, czasem nawet wrogom. Jest bardzo lojalny wobec przyjaciół. Zwykle podczas bitew zachowuje zimną krew, lecz gdy widzi, że komuś z jego bliskich coś zagraża lub ktoś robi im krzywdę, atakuje bez namysłu(Jak w przypadku Miśka).

Geneza

Adamai i Yugo

Adamai i Yugo

Yugo wraz ze swoim smoczym bliźniakiem Adamaiem pojawili się na Planecie Eliatropów jako jedni z pierwszych sześciu Smoków i Eliatropów. Nie tylko był łowcą przygód, ale i szanowanym przywódcą ludu tytułowanym królem.[1] Kiedy na ich planetę najechali Mekazmowie,Yugo wraz ze swoimi towarzyszami podjęli bezskuteczną walkę z najeźdźcami, jednak byli oni zmuszeni do opuszczenia ukochanej planety i wyruszenia w Krosmos za pomocą Zinitu i Eliakuba.

Yugo uderza Qilbyego

Yugo pokonuje Qilbyego

Wylądowali oni na nowej planecie zwanej Ziemią i przywrócili znów potęgę swego ludu, jednakże na ich trop wpadł Orgonax i znów rozpoczęła się wojna. Po zdradzie Qilbyego młody król wtrącił go do Białego Wymiaru, w którym ten spędził 1000 lat. Chcąc ratować swój lud i na dobre zakończyć tą wojnę Yugo wraz z Adamaiem postanawiają użyć ataku ostatecznego i wykończyć wroga. Młodemu królowi i jego bratu udaje się zniszczyć najeźdźcę, jednakże ofiara z Wakfu jaką ponieśli była ogromna przez co ich dofus musiał regenerować się przez 1000 lat.

Fabuła

Seria pierwsza

Seria druga

Umiejętności

Yugo i portale

Yugo tworzy portale

  • Portale: Jako człowiek pochodzący z rasy Eliatropów, Yugo potrafi otwierać portale. Dzięki ich szybkiemu otwieraniu, może błyskawicznie się przemieszczać.
  • Moc: Podczas swoich treningów z bratem,Yugo odkrył,że potrafi użyć portali do ofensywy. Dzięki podwójnemu nałożeniu portali na siebie, może wyzwolić potężny promień energii. W jednym z odcinków specjalnych można zauważyć miecz i tarczę z wakfu.
  • Odrodzenie: Z racji faktu, że jest jednym z szóstki pierwszych Eliatropów, Yugo posiada możliwość odrodzenia się po śmierci. Jednakże nie pamięta on swoich poprzednich wcieleń.
  • Wyczuwanie Wakfu: Adamai nauczył Yugo posługiwania się "szóstym zmysłem". Polega on na widzeniu wakfu w różnych istotach, roślinach, obiektach itp. Aby go użyć, chłopak zamyka oczy i "oczyszcza umysł". Pomaga ona również w przemieszczaniu się.
  • Latanie: Dzięki skrzydełkom ukrytym pod czapką, Yugo potrafi unosić się w powietrzu.
  • Gotowanie: Yugo, dzięki swojemu przyszywanemu ojcu, stał się świetnym kucharzem. Często pomaga Alibertowi w jego karczmie.
  • Umiejętności fizyczne: Yugo jest energicznym i aktywnym chłopcem. Jest on wytrzymały, szybko biega, jest dobry w Boufbawlu itp.
  • Strażnik Shushu: Nieoficjalnie, Yugo jest strażnikiem Grufona.

Relacje

  • Az

Az to Tofu specjalnie stworzone przez Grugaloragana, aby towarzyszył Yugo. Młody Eliatrop jest bardzo przywiązany do niego, ponieważ ptak towarzyszy mu "urodzenia".

  • Ruel

Ruel jest bliskim przyjacielem Aliberta i Yugo. Czasami odgrywa rolę dziadka chłopaka. Gdy odłączył się od zespołu, mężczyzna tęsknił za nim. Yugo jako jedyny z Bractwa, niezachwianie wierzy w Enutrofa.

  • Percedal

Między nimi są stosunki w rodzaju "Starszy brat-młodszy brat". Pierwszy raz Yugo widzi go opętanego przez Rubilaxa. Gdy ratuje go z opresji, rycerz przysięga chronić go podczas podróży. Gdy Misiek w pierwszym sezonie "umarł", chłopak był załamany. Jest bardzo przywiązany do tego Iopa.

  • Amalia

Amalia i Yugo są zbliżeni do siebie. W drugim sezonie ich więź bardzo pogłębia się. Po sześcioletnim przeskoku czasowym, chłopak zakochuje się w księżniczce, lecz boi się, że ze względu na swój dziecinny wygląd, ten związek się nie uda i ukrywa to. Również Amalia zaczyna coś czuć do Eliatropa i rozmawia o tym z Adamaiem. Smok mówi,że to na pewno coś więcej niż przyjaźń. Dziewczyna jednak zostaje "przymusowo zaręczona". Po wielu trudnościach ta dwójka staje się parą,bez względu na różnice spowodowane rożnymi rasami.

  • Evangelyne

Cra traktuje Yugo jak młodszego brata. Bardzo się o niego troszczy.

  • Adamai

Adamai i Yugo są braćmi zrodzonymi z jednego Dofusa. W poprzednim wcieleniu stanowili bardzo zgrany duet. W tym wcieleniu, Yugo poznaje smoka dopiero po dwunastu latach, kiedy to przybywa na wyspę Oma w poszukiwaniu rodziny. Zapoznają się i z biegiem czasu ich relacja coraz bardziej się zacieśnia. Mają oni również między sobą mentalne połączenie, które sprawia, że za każdym razem kiedy jednemu z nich dzieje się krzywda, drugi czuję, że coś jest nie tak.

W ostatnim odcinku specjalnym, kiedy Misiek walczył z Ogrestem, Yugo był bardzo zdeterminowany aby pomóc przyjacielowi, używając pięciu pierwotnych Dofusów. Adamai nie zgadzał się, jednak z Yugo co doprowadziło do kłótni między braćmi. Na koniec ostatniego odcinka dowiadujemy się, że młody smok poczuł się skrzywdzony tak bardzo, że postanowił dołączyć do Echo.

  • Grufon
  • Chibi
  • ​Alibert

Odnośniki

  1. Wakfu; seria 2, Odcinek 50